Tävlingar 2003

Forum | Svara på detta inlägg
Olof Lundqvist  olof.lundqvist@hotmail.com 2003-01-29 15:18
Finns det någon kalender för tävlingar i Sverige under 2003 - tänker särskilt på tävlingar under våren?
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2003-01-30 13:30
Jodå, den är på gång men inte utlagd ännu. Jag vet inte vad för typ av tävlingar du jagar men på nationell nivå kommer Vårknoppen att gå av stapeln i Uppsala med (största sannolikhet) 10-11/5. SM kommer ju att vara ett SM för alla OS-klasser. Se hemsida http://www.ossm2003.org/

Annars så kantas våren av de stora Eurolymperna i Hyere och Medemblick. Har du sedan lite att göra kring midsommar så går Kieler Woche under den tiden.

Givetvis finns det ju div. klubbtävlingar oxå men då jag inte vet ditt geografiska läge så....men i Gbg kör vi på tisdagar från mitten på maj och fram till semestern...

Hoppas detta räcker tills vidare
Ervin Schömer  schomerervin@yahoo.com 2003-02-17 19:14
Hej,

jag hänger med ibland på flottans bakre del. Det gäller inte mig, det gäller flottan. Men jag undrar: varför finns ingen från oss med i landslaget? Vad gör SSF? Christian, Johan?

Varför skall gälla, enligt SSF, uttagning till sommarens elit (representation) Mallorca och Hyeres? Hyeres är OK, men för OS går I Barcelona? Princessan är fin, men tävlingen kan väljas.
Vem har tid och ekonomi att skicka båten till Mallorca?

Varför agerar inte Fiijollens styrelse?

Hälsningar:Ervin
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2003-02-18 22:44
Jag tror du får utveckla dej lite mer Erwin om någon skall kunna bemöta dig. Vad är det exakt du vill framföra??
Ervin Shömer  schomerervin@yahoo.com 2003-03-23 20:48
Hej Johan,
Varför finns ej med våra finnjolleseglarei landslaget? Jag har läst SSF-s lista om elitseglare, finnjolle seglare saknas.

Jag undrar varför just Mallorca tävlingen gäller för uttagning till årets stora tävlingar? Hyeres, OK, men det är krånbgligt att komma till Mallorca. Medemblick, Kieler Woche synes passa bättre...

Varför säger man inte ifrån isig finnjolles styrelse? Skall SSF bestämma?

Det gäller för våra elit killar, tyvärr inte för mig....
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2003-03-25 21:58
De är relevanta frågor. Vad beträffar landslaget...så vad svarar man, de kanske inte har den rätta potentialen ännu eller de är för dåliga i internationell konkurrens. Jag vet faktiskt inte men både Johan Tillander och Kristian Åderman är med i utvecklingsladslaget och bägge herrarna har ju framtiden för sig. Det skulle förvåna mej mycket om de inte avancerar upp i landslaget under året.

Vad beträffar kvalen till För-OS och OS så har Svenska Finnjolleförbundet inget att säga till om där. För ett antal år sedan var situationen annorlunda men så här är det beslutat. Vidare så har SSF beslutat att alla kval til För-OS skall vara avslutade före 2003-04-31...detta gör Princessan Sofia till en kvalsegling. Som reservregatta är SPA satt.

Jag är ledsen att jag inte kan svara bättre än så här men vi har ingen möjlighet att göra något annat än följa sportchefens beslut.

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se