SM 2008

Forum | Svara på detta inlägg
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2007-11-22 11:49
Som säkert många vet så kommer SM 2008 att seglas i Sandviken. Vi som är arrngörsklubb är lite nyfikna på vad ni förväntar Er. Vår ambition är ju att se så många segel som möjligt på sjön och vill därför öppna upp för "inofficiella" klasser i klassen, tex alu-cup och kanske andra åldersindelade klasser etc etc. Hur ställer ni er till detta och vad har ni för idéer? Kan det öka antalet seglare tror ni??
Kenneth Bøggild  berit.kenneth@c.dk 2007-11-23 08:35
Hej Johan. Hvornår har i SM. Vores DM ligger fra den 08.0august - 10. august. Vil vi gerne inkludere SM i vores rangliste. Mvh. Kenneth Bøggild DFA.
Janne Florén  jan.floren@easysystem.se 2007-12-24 11:36
Johan!
Det vore trevligt med lite veteranklasser. Gärna en 65 årsklass. (inget skämt)
Detta hindrar ju inte fortsatt satsning på OS.
Allvarligt talat så tycker jag idén är jättebra med veteranklasser - stimulerar till lite extra fajter lite varstanns på banan. Jag spelar mycket veterantennis (delvis för att hålla
formen) och där har vi på SM från 35 år och sedan 5 årsintervaller. Detta är naturligtvis
för tätt. Men exempelvis 45, 55, 65 är ett förslag från mig.

Jag utöver detta några frågor. Om jag hinner träna ordenligt i år så är tanken
att ev. vara med i masters EM eller VM.
Vet du eller någon annan var dessa seglingar går i år?
Finns det möjligheter att boka-hyra båt i dessa sammnahang?
Vad krävs för att få starta?
Vad betalar jag in årsavgiften till förbundet?

God jul och Gott nytt finnjolleår!

Janne Florén
\"Strandhagen\"
N. Grundsund
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2008-01-01 12:02
Masters kommer i år att gå i Medemblick, Holland. Det finns en officiell hemsida för regattan. Länk dit hittar du på Masterseglarnas egna hemsida. www.finn-world-master.com
Båtcharter är nog enklast att tala med HIT Masts om de har något, alternativt att du annonserar på Holländska finnsidan. www.hit-masts.nl

Medlemsavgift betalas på PG 170228-1 http://www.finnjolle.se/info/info.php

Jag håller med dej om att det vore skoj att kunna ha flera klasser i klassen och det borde kunna locka fler att komma på regattorna.

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se