Säsongspremiär

Forum | Svara på detta inlägg
Olof  olof.lundqvist@se.pwc.com 2007-02-19 09:15
Kan inte låta bli att skicka följande meddelande.

Så var säsongen 2007 inledd. Härligt! Söndag f.m. med västliga vindar om 4 m/s, sol och ganska varmt i luften. Våtdräkten blir konstigt nog trängre och trängre för varje år. Dessutom, fasansfull träningsvärk i benen idag. Trots att jag bara satt på kanten och beundrade utsikten i Öresund.

Någon mer som inlett seglingsåret?

Mvh, Olof
Christian  christian.finnsgard@chalmers.se 2007-02-19 15:30
Härligt att höra!
Man blir riktigt sugen. Som det ser ut nu lutar det åt premiär i Kullavik om två helger. Jag hoppas till och med att vi skall bli två båtar på vattnet.

Starbåten är såld inför årets säsong, och fler nyheter är på gång...

Bara 2,5 månader kvar till första Cupseglingen!

/CF
Sverker   2007-02-20 12:45
Jag är med på cup-debuten i Långedrag. Hoppas flera nya båtar syns på startlinjen. Jag vet inte vad för sociala aktiviteter som planeras, men det vore kul om finngänget kan göra något gemensamt på lördagskvällen.

Sverige-cup 2 går i Uppsala den 9-10 juni (Forsbergs minne). USS håller i arrangemanget, men vill man kan man sjösätta från UKF. Vi kör tillsammans med IF och 606:or bl.a. så blir gott om båtar och folk. Det finns planer på att ordna lite extra underhållning vid USS på lördagskvällen. Ev. blir det ett sprint-race med finnjollar för alla som vill testa. 10-minutersbanor med snabba byten. Vi får se.

USS har undrat hur många finnjollar som kommer, så om ni har redan nu vet att ni kommer att vara med den 9-10/6 får ni gärna meddela mig. Behöver ni hjälp med logi kan ni också höra av er till mig.

CF, vad har du mer för nyheter?

/s
Stefan Fagerlund   2007-02-20 12:50
Hej!

Jodå här i Södertälje har seglingen varit igång ett tag.
Förra årets seglingssäsong avslutades den 30/12 med 14 m/s sydlig vind och fantastisk segling.
Vinteruppehållet varade sedan bara i en dag (nyårsafton) varefter säsongen 2007 startade den 1/1 med en härlig sydlig vind på ca 8 m/s.
Efter det har det blivit tre seglingshelger till så visst är säsongen igång.

/Stefan
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2007-02-20 22:01
Känns som jag bor avsides....9 grader kallt idag och det har fallit tre dm snö i natt. Hörde E4:an var avstängd pga trafikkaos.....laddar upp med vedhuggning

/johan
Calle C   2007-02-20 22:27
Johan

Det är inget vidare att segla på E4:an :-)
Olof   2007-02-21 14:46
Stefan du är verkligen på hugget! 3 seglingshelger + den 1 jan = 7 seglingsdagar redan i mitten av februari. Grymt! Jag som vile stajla lite, och så finns det en snubbe som drar omkring på Södertälje kanal i 14 m/s i januari. Imponerande. Du skulle ha varit här i Skåne idag - 20 m/s, snö och minusgrader dina förhållanden helt enkelt!

/ Olof
Stefan   2007-02-22 13:14
Jodu Olof det har varit riktig hårdkörning men nu har kanalen frusit till så jag får ge mig på Johans träningstips med vedhuggning istället.

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se