Forumdiskussioner!

Forum | Svara på detta inlägg
Christian Finnsgård  christian.finnsgard@chalmers.se 2013-05-27 13:01
Väldigt vad tyst det har blivit på forumet!
Något måste vi väl ha att diskutera mellan seglingarna?

Hur går det med framtidens seglingar?
Något nytt på gång bland seglarna?
Vilka kommer till Uppsala?
Rapporter från Master VM - Stefan och Stefan får gärna knåpa ner några rader - så vi som (snart får lov!) är sugna på att åka i framtiden vet vad som väntar. Torsten skriver säkert sina tankar i ordförandebrevet, men era andra upplevelser behövs för att inspirera fler av oss att åka på Masters.
Någon tekniktrend som är kul att kommentera? Mast? Segel? Båt?

Jag sitter på kontoret och suktar efter 5 minuters avstickare till Finnjolleförbundets diskussionsforum!

/Christian
Henrik Rydell  HRydell@gmail.com 2013-05-28 10:00
Hej!

Har du en paus över på jobbet? Gå in på deltaloydregattans hemsida. Titta på alla race i 3D. Kolla vägvalet på första kryssen, starter, etc. Hur seglade Max i medaljracet, etc. Riktigt kul! Snyggt gjort!

http://www.deltalloydregatta.org/

Själv ska jag prova en ny beg mast fram till SM i Skanör. Har några nya ideér på hur jag som lättviktare kan segla fortare och högre på kryssen med styvare mast i sidled. Kul att prova lite nytt. Vi får se hur det går.

Hälsningar,
Henrik Rydell
Christian Finnsgård  christian.finnsgard@chalmers.se 2013-05-28 10:52
Tid över är ett tänjbart begrepp!
Precis som mastböj i sidled.
Lättviktare med styvare mast i sidled?
Min mast är styv i sidled och jag är inte lätt (och kanske inte så snabb nu längre heller...).
Sist i Skanör var det inte så lätt vind två dagar av tre så det blir spännande.
Vad vill du åt med den styvare masten i toppen?
/Christian

Henrik Rydell  HRydell@gmail.com 2013-05-29 13:58
Lättviktare och styv mast. Nä, det är nog inte helt rätt men jag vill försöka segla högre mot vind. Jag vill behålla segelformen vad det än blåser. Med lite lut på båten och/eller lite fladder intill mast plus att flytta fram mast, luta mast en anning extra så kanske jag kan hitta en setup som passar mig. Funkar det inte så kommer det att finnas en kolfibermast till salu i höst. :)
//Henrik

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se