SM Skanör

Forum | Svara på detta inlägg
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2013-03-06 15:31
Jag har för mig att diskussionen om ett SM med "all inclusive" i startavgiften var upp på årsmötet 2012. Dessvärre hittar jag inte det protokollet på hemsidan men har för mig att beslut togs om att ha separata priser på startavgift samt mat. Stämmer det enligt vad som beslutades. Anledningen jag tar upp det är att om man redan har boende som inkluderar tex frukost känns det onödigt att betala för den. Om det är så att vi skall köra "all inclusive" så har jag ett önskemål på aftersail, att vi kan få den till oss när vi kommer iland och inte flera timmar efter som vi hade senast i Skanör.

För övrigt skall det bli skoj att segla där nere och vi får denna gången hoppas på en pålandsvind med härliga vågor
Johan Forsman  spipe@telia.com 2013-03-06 21:55
Hoj Johan
Du har helt rätt, det togs upp på årsmötet, senare togs en mall fram som ett diskussions underlag till Skanörs båt klubb.
Dem har senare funderat vidare att detta skulle ha varit möjligt men senare tagit beslut om att inte det är möjligt pga. administrativt och praktiskt svårt att hantera.
Och finnjolleförbundet har accepterat deras beslut.

Så mat i all ära, huvudsaken är att vi har det bra på sjön med en bra genomförd SM-tävling med en arrangör som kan sin sak.

Vi har gjort ett försök i alla fall..........

Johan Forsman
Falun
SWE 52

Christian Finnsgård  christian.finnsgard@chalmers.se 2013-03-12 09:02
Jag har svårt att förstå varför mat skall ingå i anmälningsavgiften till seglingar.
Vi har alla olika krav på vad vi vill ha för våra pengar och har olika behov.
Om arrangerande klubb ordnar sponsoring och erbjuder extra service till deltagare och gäster är det en stor bonus.
Men att gå från det till att betala för att man SKALL få deltaga i seglingen är ett mycket långt steg.
För mig blir det onödiga pengar som jag inte kommer att utnyttja.
Jag behöver INTE frukost.
Jag kan tycka att möjlighet att köpa till lunchpaket kan vara bra. Men jag behöver det INTE.
Och precis som Johan skriver ovan kommer mat som serveras efter seglingen att behöva serveras direkt efter seglingen, ögonblicket efter att man ställt ner båten och rullat seglet, men innan man bytt om kläder. Då blir det mycket uppskattat! om man skall vänta till kl 19 eller dylikt kommer jag inte att deltaga och ytterligare resurser (både mina via anmälningsavgiften och arrangörernas genom att det blir grejer över) att gå till spillo. Efter seglingen är slut är det dags för återhämtning och umgänge. Många av oss väljer att göra det med familj och vänner (tex som man bor hos!), dessa kan också innefatta seglargänget - men i det allra flesta fall vill man vara på någon annan stans än klubben, där man ändå tillbringar all tid dagtid. Så mat senare på kvällen upplever jag som meningslöst.

Att det finns en ursäkt med att det är administrativt svårt att praktiskt hantera är bara pinsamt.
Dom flesta av oss är helt vana vid att man får betala vad man äter. Tex när man går till mataffären eller till en restaurang. Inga problem att praktiskt ordna det där.

Precis som Johan så hoppas (och tror jag!) på att det blir grymma arrangemang på vattnet och härlig kraftig (som vi hade senast) pålandsvind men gooooa vågor (som vi inte hade senast).
Ser redan fram emot det.
/Christian

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se