SM - Nynäshamn

Forum | Svara på detta inlägg
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2012-07-03 09:31
Jag är lite nyfiken om någon hart hittat sidan där man kan se vilka som anmält sig till SM. Sen brukar jag ofta vilja se vad jag får för mina pengar. I startavgiften 1100 kr, vad får vi för pengarna. Om man kikar på större mästerskap så ligger i regel startavgiften på EUR 150 och då får man 5 dagars segling och ev någon tröja eller/och mat samtliga dagar. Vad får vi från Nynäshamns SS?

//Johan
Christian Finnsgård  christian.finnsgard@chalmers.se 2012-07-03 09:50
Johan,
Kolla in:
http://www4.idrottonline.se/NynashamnsSS/Kappsegling/RegattorRaces2012/

Jag hittade det efter lite krångel.
Misstag av dom att inte ha med en korrekt länk på anmälningssidan.

1100:- ställer onekligen extremt höga krav på arrangören!

Mycket imponerande att det är samma anmälningsavgift för Finn och Star.
Men då kan vi ju förutsätta matpaket och sociala arrangemang för två personer per anmälan?
Och att vi får båtarna sjösatta med kran (det låter väldigt bekvämt!).

Jag håller med dig och tycker vi bollar den frågan till Torsten som har en bra förklaring och kan återkoppla till arrangören.

/Christian
Torsten Jarnstam  torstenjarnstam@yahoo.se 2012-07-03 14:00
Beslutet att delta i Nynäshamns Segelsällskaps jubileumsregatta 2012, det tog vi på årsmötet i samband med SM i Uppsala 2009. Eftersom det är ett stort mästerskapsarrangemang i Nynäshamn, med många klasser som deltar under 14 dagar, kan vi som klassförbund inte påverka vissa saker. Så är det när det gäller exempelvis startavgiftens storlek.

I min/förbundets inledande diskussion med Nynäshamns SS, har jag framfört att vi vill få frukost, lunchpaket, något att äta + en öl direkt när vi kommer i land efter seglingarna och middag på kvällen - detta inom ramen för startavgiften.

Svaret från Nynäshamns SS, är att de inte kan leverera det vi önskar för 900 SEK, som är en avgift vi brukar betala "vid ett vanligt SM-arrangemang".

Seglarhälsningar
Styrelsen / Torsten Jarnstam, Ordförande
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2012-07-05 11:21
Tack för svar! Det jag har saknat fr Nynäshamn är en redogörelse för vad som ingår i startavgiften. Om vi nu får frukost, lunchpaket lite tilltugg när vi kommer i land och en middag så är ju det värt mycket, främst att slippa hålla på att planera för matsäckslogistik osv. Vi ses på havet :-)

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se