Finn Gold Cup 2010 är nu avslutat.

Forum | Svara på detta inlägg
Torsten Jarnstam  torstenjarnstam@yahoo.se 2010-09-06 05:50
Hej alla Finnjolleseglare!
Finn Gold Cup i San Fransisco har nu avslutats. Sverige representerades av Daniel Birgmark, Björn Allansson och Henrik Rydell. Daniel blev 12:a, Björn 17:e och Henrik 72:a.

Även om Daniel, Björn och Henrik själva, kanske inte är helt nöjda med sina prestationer, så tycker jag ändå att dom seglat mycket bra.
Vad sägs om följande?
Daniel vann 8:e seglingen och finalracet. Han blev 7:a i 5:e seglingen och 7:a i 10:e seglingen. Det är placeringar som verkligen sticker ut - mycket bra seglat Daniel!
Björn har även han ett antal bra placeringar: 8:a i 2:a seglingen, 5:a i race 6 och 2:a i finalracet. Dessa framskjutna placeringar är värda uppmärksamhet -mycket bra seglat Björn!

Även Henrik tycker jag gjorde bra ifrån sig under detta blåsiga VM och slutade 72:a. 87 Finnjollar deltog. Bra kämpat Henrik!
Henrik lyckades betydligt bättre än Micke (91:a) och jag (93:a) presterade under EM:et i Split i maj. Då bestod startfältet av 97 deltagare.

Som avslutning vill jag framföra ett stort tack till Daniel, Björn och Henrik, som under detta VM, på ett klart godkänt sätt representerat Svensk Finnjollesegling!

Seglarhälsningar
Torsten i Karlstad / SWE 111
Ordförande

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se