Nordic week i Borstahusen 2010 ?

Forum | Svara på detta inlägg
Torsten Jarnstam  torstenjarnstam@yahoo.se 2009-10-20 20:04
Hej alla Finnjolleseglare!
Svenska Finnjolleförbundets planering för 2010 ser ut som följer:
8-9 maj, Kullavik - Sverige Cup 1
12-13 juni, Forsbergs Minne UKF - Sverige Cup 2
2-4 juli, Int. SM i Skanör - Sverige Cup 3 (VM- och EM-kval)
25-26 september, Sola Cup KKF - Sverige Cup 4 (VM- och EM-kval)

Ps. Normalt brukar SM för Finnjolle ligga i augusti, men eftersom bland annat För-OS i Weymouth och VM (Finn Gold Cup) för Finnjolle i USA seglas i augusti, har vi varit tvungna att lägga SM:et redan den 2-4 juli. Detta med hänsyn bland annat till våra landslagsseglare Daniel Birgmark och Björn Allansson, så att även de har möjlighet att delta i Svenska Mästerskapen 2010.

Det är "tävlingsfritt" efter SM:et i början av juli till Sola Cup i slutet av september, därför vill vi i styrelsen höra om du är intresserad av att segla Nordic week i Borstahusen den 3-4 augusti?
Blir det minst ett 10-tal Finnjollar, kan vi säkert få delta i regattaveckan i sundet. De som tänkt sig till Danska Mästerskapen 6-8 augusti hinner med det också.

Ha de så gott - vi hörs!
Seglarhälsningar
Torsten i Karlstad

Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2009-10-21 01:02
Bra idé Torsten. Nordic Race Week är en skoj tävling på väldigt intressanta vatten med ström och "kalle anka-vågor". Jag stöttar detta till fullo och kommer att vara med om inget oförutsett inträffar.
//JW
Torsten Jarnstam  torstenjarnstam@yahoo.se 2009-10-21 07:02
Hej Johan!
Jag ska för egen del försöka segla Nordic Race Week, för att sedan fortsätta till Danmark och Danska Mästerskapen. Då är vi redan två som planerar att delta! Säkerligen fyller det på med fler Finnjollekompisar, när dom läser att du och jag tänker segla i sundet.

Ha de så gott - vi hörs!
Seglarhälsningar
Torsten i Karlstad
Olof   2009-10-21 17:42
Kan jag är jag garanterat med och seglar i Borstahusen. Danska är alltid en höjdare att vara med på. Kanske kan vi ihop ett riktigt hyggligt svenskt startfält i Danmark. Till saken hör ju att vi också ska försöka locka över så många danskar som möjligt till Skanör och SM.

Mvh,

Olof
David Berg  deffa_35@hotmail.com 2009-10-22 14:26
David vill såklart uppleva premiärvattnen igen! Dock utan att bada lika mycket som senaste gången. =)

Torsten Jarnstam  torstenjarnstam@yahoo.se 2010-04-06 21:29
Har precis stämt av med Borstahusens SS angående Nordic race week 2010.
Nu är det klart - Finnjollar får segla fredag 6/8 och lördag 7/8. Perferkt för de som inte ska delta i Danska Mästerskapen 5-8/8 i Sönderborg, Danmark.

Vilka är intresserade att segla Nordic race week 6-7/8?
Anmäl er på forum om Nordic race week i Borstahusen!

Ps. För egen del räknar jag med att delta i Danska Mästerskapen och har då inte möjlighet att segla i Borstahusen!

Seglarhälsningar
Torsten / SWE 111

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se