SM 2007

Forum | Svara på detta inlägg
Stefan Fagerlund   2006-09-01 09:46
Som vanligt kan man konstatera att Star och Finn seglar samtidigt. 2005 hade båda klasserna EM i Sverige SAMMA vecka. OSSM (självklart) samtidigt och nu även SM 2007 samtidigt. För oss som seglar i båda klasserna är det helt värdelöst att tvingas välja vilken båt man skall segla. Vi kan lika gärna segla OSSM om vi ändå skall segla samtidigt på samma plats.
/Stefan
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2006-09-01 10:23
En mycket bra poäng Stefan. Jag tar den med tävlingsledningen direkt och ser vad som kan göras åt det.
Olof Lundqvist  olof.lundqvist@se.pwc.com 2006-09-04 09:41
Jag som funderar på att också segla Snipe tycker att planeringen är bra. Johan - om du diskuterar med tävlingsledningen kan du ju även beakta detta.

/ Olof
Christian Finnsgård  christian.finnsgard@chalmers.se 2006-09-05 08:19
Jag behöver väl knappast säga att om seglingarna i Star och Finn krockar kommer jag bara att segla den ena....
Men bortsett från skämt borde OS-klasserna inte krocka med varandra precis som Stefan påpekat. OS-klasserna borde ju likaså ha högsta prioritet hos arrangören av arrangemanget.
Krockar förekommer även mot Snipenb då det är fler inom Starbåten t ex som seglar Snipe.

De klasser som är mindre till deltagarantalet behöver varje år få alla entusiaster som kan att komma till mästerskap och andra seglingar. Att då planera regattor så att klasserna konkurerar mot varandra är inte vad seglingen behöver!

/Christian
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2006-09-05 16:09
Jag har varit i kontakt med tävlingsledningen och fått beskedet att "det löser sig". Med det löftet kan vi se fram emot en trevlig regattavecka i Borstahusen. Såfort jag vet mer detaljer lägger jag ut dem.
/JW
Olof Lundqvist  olof.lundqvist@se.pwc.com 2006-09-06 16:02
Hej igen!

Mtp de önskemål som ställts ovan skall det bli kul att se hur det löser sig (som trä i vatten ungefär). Hur som helst skall det bli härligt att segla i de varma och exotiska skånska farvattnen nästa sommar.

/ Olof
Patrik S   2006-12-06 19:20
Om jag kollar på deras hemsida så...
Finn
Int. Swedish Championship 30/7-1/8

och

Star
Nordic Championship 2-4/8


ingen krock va? ;-)

bra va?

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se