TÄVLINGSKALENDER 2005?

Forum | Svara på detta inlägg
Olof Lundqvist  olof.lundqvist@hotmail.com 2004-12-27 14:32
Hej på er alla!

Blir det några kappseglingar 2005 eller? När går SM av stapeln till exempel. Ser att danskarna fått ordning på sin kalender redan. Att märka är att Polyester Cup seglas helgen den 9-10 april i Kastrup (Köpenhamn) och att NM går i Aabenra (kanonfint ställe på Jyllands ostkust) mellan den 5-8 maj, 2005. Det vore kul att få sällskap av några svenskar på dom tävlingarna. Det vore också fint att kunna skriva in "kvaltävling nr 2 till EM" i bordkalendern. Det behövs lite framförhållning för att en gammal trött tvåbarnsfar skall få ledigt hemma för att åka på tävling!

Vänliga hälsningar och Gott nytt år!

Olof Lundqvist
SWE 739
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2004-12-29 19:34
Olof och alla Ni andra....tävlingskalender kommer inom nån vecka så håll ut och muta era nära å kära med något fint tills dess.

/Johan
Sverker Härd   2005-01-10 16:54
Vilka kappseglingar ingår i Sverigecupen? Och visst ställer vi in alla race då det blåser mer än 4 msek?

/Sverker
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2005-01-13 15:23
En rätt god idé Sverker. Kan du inte lägga in en motion om det till årsmötet. Jag backar upp dej om det mot förmodan skulle behövas :-)

Sverigecupen kommer i år sammanställas efter 4 regattor. Vi avvaktar dock bekräftelse från ett par. Preliminärt ser det ut som följer

Sverige Cup 1 samt EM kval 2, Gottskär 21-22/5 (väntar på officiell bekräftelse från tävlingsledningen då detta är en samregatta med OK och Laser)
Sverige Cup 2, Forsbergs minne, Uppsala 11-12/6
Sverige Cup 3, SM, 19-21/8
Sverige Cup 4, Sola Cup Karlstad där vi också kommer att ha prisutdelning för Sverige Cup. har inget exakt datum ännu men räkna med mitten av september


Regattorna kommer in i kalandern vart efter vi har lite mer detaljer.

Jag hoppas att detta upplägget blir bra då det är lite stökigt att få till alla regattorna så det inte koliderar med internationella tävlingar.

Vidare så hoppas jag att vi kan bli några finnjollar på Marstrandsregattan samt TFO i Saltis.

Vad har ni för synpunkter på detta??
Sverker Härd   2005-01-13 21:01
Tack för stöd Johan. Saknar TFO i Sverigecupen. Och Vårknoppen, men jag antar att det beror på krocken med NM i Danmark.

/s
Johan Wijk  johan_wijk@yahoo.com 2005-01-14 09:47
Visst Sverker, du kan alltid lita på mig.

Jo, vårknoppen är ju en klassiker mendet kolliderar med rätt mycket i maj. Som första prio var att få till ett EM kval och detta har vi valt att lägga i maj. Att Uppsala inte får det kvalet beror uteslutande på att kval 1 kördes på NM 2004. Men segla i Uppsala måste man ju göra minst 1 gång per år så därför blev det Forsbergs minne. Tills nästa år så bör ordningen vara återställd igen!

Jag tror att ha TFO som en del i Sverige cup inte är helt av godo då det inte brukar vara många finnjollar med och lite försent på säsongen. Detta gör fö möjligheten att ha en avslutning i Karslstad istället där betydligt fler finn-seglare är med.

Men hur som helst, vill vi ha en Sverige Cup 5 på TFO så är jag den första att anmäla mig.
Sverker Härd   2005-01-16 15:38
Om inte TFO är med i Sverige-cupen är ju risken att det blir ännu färre finnjollar i den regattan. Det vore synd. Det har ju dessutom sålts några Vanguardbåtar till stockholmstrakten under det senaste året som kanske visar sig på vattnet om TFO blir av.

/s

Du behöver logga in för att skriva i forumet

Betala med Swish
123 029 02 13
QR Code
© Copyright 2024 Finnjolleförbundet

Anders Lundströms gata 13, 169 73 Solna

Kontakta oss via e-post info@finnjolle.se